25. Dezember 2007

Kirmizi Mercimek Corbasi (Defne yaprakli)



MALZEMELER:

1 su bardagi kirmizi mercimek
1 adet patates
1 adet havuc
1/2 corba kasigi salca veya 1 domates
1 corba kasigi un
1/2 cay bardagi siviyag
6 su bardagi su
1 defne yapragi
tuz

HAZIRLANISI:

Kizdirilmis yagin icinde unu kavurduktan sonra salcayi biraz suyla sulandirip ekleyeyin ve biraz daha kavurmaya devam edin. Daha sonra 6 su bardagi suyu ekleyin. Bunun icine yikanmis kirmizi mercimekleri, kücük dogranmis patatesi ve havucu dograyin. Eger salca yerine domates eklemek istiyorsaniz domatesi rendeleyip icine katin. Defne yapragini ve tuzu da ekleyip kaynamaya birakin.
Bütün malzemeler pistikten sonra defne yapragini corbadan cikartin ve blenderle iyice karistirin.

Uzun zamandir tarif ekleyemedim. Nikah ve bebek sekeri ticaretine baslicam insallah vakit kalmadi sitecigime bakmaya:(
Ben kirmizi mercimek corbasini sogansiz yaparim. Babannem bu sekilde yapiyor bende onunkini en cok sevdigim icin- nekadar yapamasa da artik- bu sekilde devam ediyorum. Annem soganli yapar gerci onu da cok seviyorum...hertürlüsü güzel:) Hatta bazen 1 cay bardagi süt bile ekliyorum daha degisik bir tat veriyor. Ama en degisigi defne yapraklisi. Bu yüzden özellikle bunu denemenizi tavsiye ederim. Afiyet olsun:)

Keine Kommentare: